Manyee Shares: Pre-workout shake

Mijn energylevel lag deze week lager dan anders. Achteraf is het niet vreemd, omdat ik maar door blijf gaan. Ik zou beter naar mijn lichaam moeten luisteren en het de rust moeten gunnen, die het eigenlijk nodig heeft.

IMG_2173Stronteigenwijs as I am wil ik natuurlijk gewoon doorgaan. Pick yourself up en gaan. Maar waarom voelt het alsof ik lood in mijn schoenen heb? Hoe moet ik ooit beginnen aan een pittige workout met dit armzalige resterende beetje energy? Ben ik dan net zo een slappeling als de batterij van mijn i-Phone die ik werkelijk everywhere I go moet opladen. Gek genoeg schaam ik me dan niet om met mijn telefoon en adapter in de hand, een romantische date te verstoren omdat ik aan het stelletje vraag of ze even aan de kant willen gaan zodat ik mijn lader in het stopcontact kan steken. Zou ik dan net zo reckless moeten zijn met mijn eigen energy en overal waar ik ga, een powernapje moeten doen? Misschien niet zo een best idee. Ik vermoed dat ik dan ergens wakker word met mijn salade in mijn haren, de dressing als camouflage op mijn gezicht, mijn thee omgegooid en wel over mijn handtas en met enkel nog mijn adapter omdat de i-Phone uit de lader is geratst. Think again Manyee, hoe kom ik weer aan genoeg energie en dan het liefst vandaag nog?

Ineens schiet het mij te binnen. Pre-workout shake. Ik heb dit drankje nog niet eerder gebruikt bij gebrek aan informatie en gelegenheid. Maar dit vermoeide gevoel is ideaal om het eens te gaan testen.

In mijn omgeving heb ik nog niet veel dames over pre-workout shakes gehoord. Dus ik moet mijn informatie even van het internet halen. Op de website van vele aanbieders lees ik reviews, die jammer genoeg allemaal door mannen zijn geschreven. Zelf heb ik ondervonden dat de reacties van mijn vrouwelijke lichaam altijd verschillen met de mannelijke resultaten. Misschien niet zo handig om deze reviews als leidraad voor de keuze van mijn drankje te gebruiken. Wat voor een effect zal deze pre-workout shake dan op mij hebben?

Well there we go. Zo’n kwartiertje voordat ik met mijn krachttraining begin, drink ik mijn eerste pre-workout drankje op. Zoals op de verpakking beschreven stond heb ik een scoop genomen en deze aangevuld met 250ml water. Ik weet niet of het door de spanning van iets nieuws uitproberen komt of omdat ik moest haasten omdat ik weer eens te laat was doordat ik zat te appen, maar ik begin de training met een snellere hartslag. Mijn hart klopt wat harder en het geeft mij geen fijn gevoel.

Hoe verder ik ga met de training, hoe minder krachtig ik mij ga voelen. De endorfine en adrenaline kick die ik normaals tijdens het trainen ervaar, het moment waarop ik denk YES I am getting ripped en skinny, blijft helaas uit. Er zijn zelfs momenten tijdens de trainingen waarop ik mijzelf even tot aarde moet roepen. “He dromert, ben je er nog? Koekoek?” Ik begin voor me uit te staren alsof ik teveel dansjes heb gedaan na een lange dag bootcampen, kinderverjaardagen en singstar marathon. Ik voel me totaal van de buitenwereld afgesloten. Ben ik high? Is dit concentratie? What is it!

Terug kijkend naar de samenstelling van mijn pre-workout shake kan dat gevoel komen door de hoeveelheid cafeïne en taurine. Mijn eerste ervaring met deze pre-workout shake was geen winner. Maar ik geef het niet op. Na dit eenmalige gebruik kan ik het niet volledig ervaren hebben. Of temminste voor mijn gevoel kan dit natuurlijk veel beter. Maar hey, zo ben ik. Think positive. Ik ga gewoon op zoek naar betere, gezondere én effectieve pre-workout shakes. Ik ga ze vaker testen en met de dosering spelen en wellicht zelfs ophogen. Ik kom hier nog op terug! Meanwhile, heb jij dé tip voor een pre-workout shake of een beter alternatief, laat het mij dan weten via een reactie. Ik stel het enorm op prijs! Happy healthy huggs.

 

One comment

  1. Lieve Man Yee,
    Misschien heb je meer energie als je een dagje lekker rustig aan doet en met een kop thee op de bank relaxt. De volgende dag kan je dan weer hard aan de slag. En buiten dit om, je hebt toch al een droombody!! Ps. heel leuk en boeiend geschreven. Xx roos

Geef een reactie

