Manyee Shares: sportieve hairproblemen

IMG-20141118-WA0014Wonderbaarlijk genoeg wordt er tijdens de bootcamp trainingen flink wat afgekletst onder de dames. Temminste, als we de kans krijgen om op adem te komen. En dan draait het al snel uit op een heus kippenhok.

Zo ook afgelopen week. Tijdens een van de chit chat sessies in het stormachtige herfstweer kwam het onderwerp haar aan de orde. Sporten is gezond voor lichaam en geest. But my hair? Die hairdo heeft flink wat te verduren wanneer je dag in dag uit aan het sporten bent.

Tijdens de workout krijgt je haar het zwaar te verduren. Je slingert het naar achter, schuurt met je hoofd over je handdoekje. Vervolgens bind je het vol frustratie in een staart, omdat je geen haren voor je gezicht wilt laten hangen. Deze creatieve hairdo blijft ook nog eens niet behoorlijk zitten, waardoor je de bezwete lokken nog eens wat strakker aantrekt in die paardenstaart. Zo zonde! Op deze manier trek je namelijk gemakkelijk haren uit je hoofd omdat je haar door het zweet erg breekbaar is.

Het beste wat je kunt doen, is om je haar gewoon los te laten hangen. Het lijkt enorm hinderlijk, maar je haar benefit hiervan. Vind je dit echt too much en wil je tijdens het sporten niet overkomen als diva met haar op geföhnde haar? Vlecht het dan in a la Lara Croft.

Na het sporten gooi ik meteen mijn haren los en race ik naar de douche. Heerlijk dat gewassen haar met de shampoo lucht. Sure, het is niet goed om elke dag je haren te wassen. Ik zou willen dat ik brave enough was om te zeggen “don’t wash it”. Maar die trend van droogshampoo, zwerverslokken met een zweetgeur is nu niet bepaald de trend waar ik me prettig bij voel.

Mijn tip is daarom, om je haar te wassen wanneer het nodig is. Zorg er dan voor dat je alle shampoo resten goed uitspoelt en je hoofdhuid goed reinigt. Gebruik altijd conditioner én shampoo. Dit omdat de schubben van je haren open gaan bij het gebruik van shampoo. En door het gebruik van de conditioner sluit je ze weer. Was je haar 3x in de week grondig en niet met te heet water. Voor de andere dagen zou ik genoeg conditioner gebruiken en het haar na afloop laten opdrogen. Zo voorkom je onnodige extra slijtage van een föhn.

En heb je een lazy day? Treat yourself dan met een haarmasker! Dan kan je de rest van de week er weer tegenaan met je perfecte kapsel.

Happy Healthy Huggs

Geef een reactie

