Lazy afternoon snack

Om mijn pols pronkt een glimmend goud exemplaar van een horloge. Mijn kerstbonus van vorig jaar. Het resultaat van een “even kijken”  bij de juwelier op de dag voor kerstmis. Naast het feit dat het zijn rol vervult als accessoire, moet ik ook eerlijk toegeven dat het daarbij blijft. Voor een snelle time check pak ik de telefoon. Maar mijn echte klok zit in mijn maag, kinda like de krokodil uit Peter Pan. Aan mijn trek kan ik precies aflezen hoe laat het is.

Sure, voor mij is het eten wat de klok slaat. Maar als eten de enige bezigheid op een dag is komt er geen werk meer uit mijn handen. Dus heb ik het teruggebracht naar 6 keer per dag. De 6 momenten waar ik naartoe leef. En hey, dietwise blijkt het ook nog eens verantwoord te zijn. Winning!

Maar wat eet je nu op een herfstige dag tijdens kantoor uren, tussen de maaltijden in? Een cracker is zo kaal. Brood is al weggelegd voor de lunch. En fruit, tja dat is gewoon is te koud. Te plain op een dag waarop je overal zin in hebt. Wat neem je dan?

Then god invented peanutbutter. Een van mijn grote liefdes. Ik kan erop leven hoor. Een broodje pindakaas met stukjes nootjes op een vers broodje met roomboter. Je mag me er voor wakker maken. Maar weet je wat er nog beter is? Pindakaas en banaan. Holy mother of cravings. Voeg hier nog wat honing aan toe en alle smaken komen samen in een hartverwarmend gevoel. Deze 3 buddies op een rijstewafel is een van mijn favorite lazy afternoon snacks op kantoor.

Geef een reactie

