Manyee Shares: Foto Progress

Vandaag ga ik met de billen bloot. Okay misschien moet je dit niet al te letterlijk nemen, but I love sharing.

Al jarenlang sport ik dag in dag uit. Sinds ik in mei beter op mijn voeding ben gaan letten, merk en zie ik een hoop verschil in mijn lichaam. Het is geen gemakkelijke omschakeling. Ook ik ken mijn ups and downs. De dagen waar ik vrolijk op een worteltje bijt voor mijn beeldscherm tot aan de donkere dagen waar ik kwijlend langs de snackbar rijd. Maar dat maakt allemaal niet uit. Positive thinking! Door alles vanuit een positief, optimistisch en vrolijk perspectief te benaderen, lukt het  wél! Het zit allemaal in de aansturingskracht van het universum. What comes around, goes around. En waarom zou dat niet gelden voor de energie die je uitstraalt.

Dus no more, zuurpruimpje throughout winter. Vind je het gek dat je alleen op de bank onder een dekentje, met de gordijnen gesloten weg ligt te pruimen? Wie wil er nu op stap met een afstammeling van de darkside right!

Als ik het kan, dan kunnen we dat allemaal toch? Er zijn nu eenmaal geen shortcuts, dunner makende theetjes of magische dieetpillen. Als die er waren liep ik mijzelf allang vol te proppen met eten in een forever lasting maatje 34. Maar dat is geen realiteit. Het enige wondermiddel is de combinatie van discipline, positiviteit en motivatie.

Je moet nu eenmaal ergens beginnen. Houd voor jezelf een foto dagboek bij van je progress. Ik weet dat het de eerste keer een hele grote stap is. Het is akward en niet bepaald het beeld van jezelf wat je voorbij wilt zien komen wanneer je door al je selfies bladert. Maar als je een tijdje verder bent, dan zul je deze foto’s koesteren. Als extra steuntje in terug. Trust me, I’ve been there. Als ik naar mijn eigen foto progress kijk dan vind ik het nog steeds moeilijk om te accepteren dat ik mezelf ooit niet zo in de hand had. But that’s life. Ik ben nu op de juiste healthy way en dáár gaat het om. That makes me stronger!

Het nemen van de onderstaande foto’s was stap 1. Eerlijkheid naar mijzelf toe. Daarna kwam de erkenning, het besef en the will power om actie te ondernemen. En doorzetten blijft tricky, maar samen kunnen we het zeker!
IMG-20141111-WA0004

Happy healthy huggs

5 comments

  1. Knap hoeveel motivatie je hebt! Thanks voor je inspiratie! 🙂 Zelf ben ik net een blog begonnen over effectief trainen, ik zou het erg leuk vinden als je een kijkje komt nemen 🙂 #girlspumpingiron. Have fun met je trainingen!

    1. Hi Lilian, super! Het blijft een challenge om het in bedwang te houden. Het liefst ben ik 24/7 in de sportschool. Maar ook ik ken mijn dagen waarop ik verlang naar een cheatday. Gave site! Goodluck! xo Manyee

      1. Thanks, ik vind het erg leuk om te doen!Ja ik ken het idd, maar las je 1x in de week wel een cheatday in? Dat doe ik zelf wel, de zaterdag mag ik wat extra lekkere dingen eten! Dat helpt je de rest van de week doorkomen! Jij ook succes! Ik ga je volgen, ik ben benieuwd welke challenges je nog meer aangaat 😉 Love xx Lilian

Geef een reactie

