Manyee Shares: Jojo of jaja?

oreojumpingjackHet wel bekende jojo-effect! Ik denk dat het voor velen herkenbaar is. Nadat je hebt gezwoegd volgens de regels van een “crashdieet” vliegen de kilo’s er toch weer aan. Het onontkomelijke resultaat dat gevaarlijke dieet, met tijdelijke effecten. To be honest, wie heeft er nu zin om keer op keer de strijd aan te gaan met zichzelf. Van uithongeren en in die kleinste maatjes passen, tot frustraties aan het einde van het dieet over het minimale beetje eten, om je vervolgens te goed doen aan al het lekkers wat je links “moest” laten liggen.

Let’s talk about your lifestyle. Om voor eens en altijd met de overtollige kilo’s de af te rekenen, zul je jouw eigen levensstijl moeten aanpassen. Je hoeft niet weer in paniek te raken wanneer je boodschappen doet, omdat je niet weet wat je aanschaffen voor een gezond eetpatroon. En die stress die je krijgt voordat je naar de sportschool wilt gaan, omdat je er niet tegen kan dat al die blikken op jouw gericht zijn. Calm down. Misschien heb je gewoon hulp nodig. Eén op één, solide begeleiding. Een personal trainer kan voor jou een oplossing bieden.

I mean, ben je een diva in je dagelijkse leven met een tikkeltje sterallures? Waarom voer je deze attitude dan niet door in je sport activiteiten? Is een personal trainer niet net datgene wat er ontbreekt in je glamorous leventje?

Of loop je tegen een muur omdat je eigenlijk de enige bent waartegen je klaagt, of waar je om advies vraagt en vervolgens nog steeds niet verder komt? Dan is een personal trainer onmisbaar in jouw leven.

Welke voordelen levert een personal trainer op:

– Persoonlijke aandacht
In het begin lijkt het vooral eng en voelt het onwennig om over je gewicht of je doel te praten. Dit is toch echt onvermijdelijk bij personal training. Vooral omdat je juist door het voeren van die persoonlijkere gesprekken samen een doel kan vaststellen met je trainer. Niet alleen wordt het voor je trainer duidelijk waaraan gewerkt moet worden, ook leert je trainer je zo kennen. Hij weet daardoor als geen ander hoe hij jou kan motiveren tijdens de trainingen. Schaam je niet voor je personal trainer. Je had hulp nodig remember? Vanaf het begin zul je regelmatig opgemeten worden om je progress bij te houden. Laat de excuses achterwege, stap over die barrière van je gewicht achterwege. Meten is weten!

– De trainingen op basis van jouw behoefte inplannen
Begin je net met sporten en komt alles nogal overweldigend over. No worries, op basis van jouw eigen sport ervaringen worden de trainingen opgesteld. Door middel van opbouwende training sessies zul je geleidelijk aan steeds meer vertrouwen hebben in je eigen kracht.

Of ben je juist wel al bekend met de basisoefeningen en krachtapparaten? Dan kun je samen met je trainer de workout naar een volgend level tillen. Terwijl je trainer op je houding en techniek let kun je complexere oefeningen gaan uitvoeren. Dat is niet alleen fijn gezien de vooruitgang, ook werkt het motiverend en vertrouwd als je weet dat er iemand op je let.

– Afspraak is afspraak, je moet naar de training.
No excuses! Jij hebt zelf hulp ingeschakeld, dus je moet er ook echt zelf voor gaan. De trainer kan je motiveren, maar de eerste stap zul je zelf moeten zetten.

– Je trainer zorgt voor variatie
Sporten is misschien toch niet zo saai als je dacht. Bij personal training voorkom je dat je in herhaling valt door telkens dezelfde oefeningen uit te voeren. Routine is fijn, maar vooruitgang is beter. Je wilt toch uiteindelijk andere spieren prikkelen én ontwikkelen?!

– Bij elke oefening een uitleg
De oefeningen moet je zelf gaan uitvoeren, maar niet zonder een goede uitleg van tevoren. Fiew, nu hoef je niet te meer te klungelen met je dumbells of de gewichten te laten kletteren op de apparaten.

– Fysieke motivatie
Je personal trainer is eigenlijk je buddy die je helpt bij je oefening. Iemand die je net iets verder pusht dan dat jezelf zou doen.

Mentale motivatie
Vragen? Blessures? Voedingsadviezen? Onzekerheden over je prestaties? Talk about it. Daar is je personal trainer uiteindelijk voor.

Moment of truth
Heb je afgesproken met je personal trainer dat je maandelijks gemeten en gewogen wordt? Dan wil je natuurlijk resultaat boeken. Je wilt toch wel bewijzen dat je het kan! Werk naar de meetmomenten toe, maar houd het gezond. Doordraaien betekent een stap terug in je vooruitgang. Why? Omdat je state of mind een grote invloed heeft op je fysieke prestaties. Om beide in evenwicht te houden is het belangrijk om tijdens de meetmomenten te evalueren met je trainer. Zie het als stappen. Van meetpunt 1 ga je naar meetpunt 2 en zo weer verder tot je uiteindelijk je doel hebt bereikt.

Ben je enthousiast geworden? Neem dan een kijkje op de website van Discipline Sports.
Maybe you will be the rising star!

disciplinesports

 

 

 

 

PS I think my personal trainer is trying to kill me

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s