Manyee Shares: Marshmallow of muffintop?

De druk van de zomer is voorbij. Niet langer stressen om een bikini body waar je achteraf alleen een bikini voor aan hoefde te trekken. Waar deze battle weer in de kast gaat tot aan volgend jaar april, staat de volgende battle right in front of you. Winter is coming. Speculaasjes, warme appelbollen met ijs, pepernoten, banketstaven, kerstbrood en alle kerstkoekjes die spontaan uit de boom verdwijnen wanneer jij er langs loopt.

De gezelligheid calories staan al standby in de keukenkastjes. Ze vallen in als sluipschutters op de avonden, waarop je de sportschool overslaat omdat het zo donker is buiten. Lekker thuisblijven en languit op de bank voor de tv een muffintop kweken met een reep milka chocolade.

Wrong wrong wrong! Dit is juist dé tijd om naar de sportschool te gaan. Hoe druk je ook bent, laat het sporten niet schieten. In de wintertijd kun je die energy boost die je na het sporten krijgt, juist zo goed gebruiken. Maak van het sporten een gewoonte die in je wekelijkse routine past.

Weg met de excuses. Gooi die zwembandjes overboord en red jezelf!

In de vorige post hebben wij het gehad over krachttraining. Laten we daar eens dieper op in gaan. Voor degene onder ons met weinig tot geen ervaring met krachttraining, maak een afspraak met je fitnessinstructeur. Laat je begeleiden bij dit intensieve onderdeel om blessures te voorkomen. Voor degene die al wel bekend zijn met krachttraining kan ik zeker aanraden om met een work out schema te werken.

Stel je doel vast. Pas hierop je oefeningen aan en werk het gewicht geleidelijk zwaarder op. Hang niet meteen de zwaarste gewichten aan de stang. Het is wel zo fijn als je je de volgende ochtend nog kunt voortbewegen.

Keep in mind dat het bij een eerste keer niet altijd lukt of makkelijk gaat. De gedachte dat het allemaal te zwaar of te veel is, is een van de prikkels die je lichaam nodig heeft om sterker te worden. Het signaal is alarmerend en motiverend. Houd vol! Maak de oefening af in setjes. Ga niet in een keer door, gun je lichaam korte rustpauzes tussendoor.

Schat jezelf niet te laag in. Als ik het kan, kan jij het ook! In the end zijn we allemaal van dezelfde sterrenstof gebouwd, met dezelfde primitieve lusten. Het verschil zit hem in het toegeven… aan de juiste behoeftes. Snacken. Marshmallows. Remove the snackfanatics uit het recept en bouw het om tot een gezonde pre workout snack. Eens wat anders dan de proteine shakes. Ik zal je hierbij helpen.

IMG-20141007-WA0007Wat heb je nodig voor de gezonde marshmallow:
50 gram eiwitpoeder (smaak optioneel, ik ging voor vanille)
50 gram griekse yoghurt
450 ml warm water
Zakje agar agar (vegetarische gelatine op basis van zeewier)

Voor de topping:
Geraspte cocos
Amandelschaafsel
Honing

Vierkante bakvorm van 20 x 20 cm

Hoe ga je te werk?
Bekleed de bakvorm met bakpapier of plastic huishoudfolie.

Voor dit recept heb je een grote mengkom nodig. Giet hierin het warme water en laat de agar agar hierin wellen. Meng het goed door elkaar met een garde zodat er geen klontjes gevormd worden.

Voeg het eiwitpoeder en de yoghurt toe en klop het geheel 5 minuten met de mixer. Giet het beslag in de voorbereide bakvorm. Plaats de bakvorm voorzichtig in de koelkast en laat het minimaal 1,5 uur opstijven.

Als de marshmallows goed zijn opgesteven, kieper je de bakvorm voorzichtig om op het aanrecht. Snijd 27 blokjes. Haal de blokjes door de cocosrasp. Leg er vervolgens wat amandelschaafsel bovenop en drup er nog wat honing overheen voor het extra zoete. And there you go, een pre workout snack never tasted this good. Een marshmallow blokje met een haast pudding achtige textuur die het aller best is als hij net uit de koelkast komt.

Dit recept vond ik via Fitness Receipes. Heb jij nog tips of hét recept die ik ook eens zou moeten proberen? Laat het me dan weten via een reactie hieronder. Thanks!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s