Manyee kicks in: surviving the party

Kom je net terug van vakantie, rol je als een bolletje je huis weer in terwijl je koffer nog aan je enkels hangt en heb je geen tijd gehad om te gaan sporten? Je voelt je vast een tientonner. Dat feestje van aankomende zaterdag komt dan ook eigenlijk niet uit. Toch wil je gaan. Hoe ga je al dat lekkere eten overleven? Hoe weersta je de verleiding om overal ja op te zeggen, om die vakantie kilootjes niet nog wat aan te vullen?

Well, hier zijn wat tips:

IMG-20140814-WA00091. Eet kleine porties, but spread it out
Niet alleen staat dit fancy, ook kun je op deze manier jezelf laten denken dat je toch aardig wat hebt gegeten.

2. Choose the healthy ones
Overlaad je bord niet met de patat en alle romige sausjes. Varieer met wat meer groentes. En most importantly, er mag ook nog wel wat zichtbaar blijven van het serviesgoed.

 

IMG-20140814-WA0011IMG-20140814-WA00073. Drink up!
Een tip die je eigenlijk ook de rest van de week kunt gebruiken: drink voor en na iedere maaltijd een glas water van 250ml. Niet alleen krijg je zo genoeg vocht binnen, ook voel je je zo eerder vol.

4. Dessert, too hard to resist?
Het dessert hoeft echt niet overgeslagen te worden, simpelweg omdat je op je eten let. Why would you! Laat de slagroom voor wat het is en zoek de zoetigheid in de schaal met fruit.

IMG-20140814-WA00104. Snacks, de druppels die de emmer doen overlopen?

Je hebt het hele buffet en het aanbod aan toetjes amper overleefd en de snacks komen alweer uit de keuken. HELP! Omdat je al voldoende hebt gegeten is het verstandig om te gaan voor de gezondere snacks die lichter op de maag vallen.

Kies bijvoorbeeld vis, hiermee vul je gelijk je dierlijke eiwitten aan,

5. Bring your own snack!
IMG-20140814-WA0006Hiermee wordt natuurlijk niet bedoeld dat je een snack moet meenemen die je vervolgens in je uppie ergens in een zielig hoekje gaat opeten. Nope. Sharing is caring remember! Dus voordat je naar het feestje gaat duik je nog snel je koelkast in en snijd je een regenboog aan groentes op maat. Leg deze gezellig neer op een bord en serveer ze met een dip van magere yoghurt, knoflookpoeder, geraspte komkommer, peper en zout.

6. Easy does it
Maak jezelf niet gek, ga niet als een mad men boven het buffet proberen in te calculeren hoeveel calories iets bevat. Have some fun.
Eet je toch net wat meer dan normaal? Ga dan gewoon de volgende ochtend naar the gym voor een stevige workout. Don’t lose your sleep over it.

One comment

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s