Winehouse breakfast

De reden waarom ik iedere dag mijn bed uitspring als de wekker weer gaat, is ontbijt. Niet alleen het belangrijkste maal van de dag, maar ook de allereerste. Mijn rustmoment. MIjn ontbijtdate met Jan de Hoop en iedere dag een andere kom vol gezelligheid.

Waar ik gisteravond honderden ideas door mijn hoofd liet dwalen, wakker lag van enthousiasme, bedacht ik ook weer de meest geniale recepten. Recepten die me op dat moment zo hongerig maken, dat ik nergens anders aan kan denken. Om deze recepten op te schrijven? Op de een of andere manier komt die gedachte pas de volgende ochtend in me op. But no worries, somewhere deep inside that madness of my brain, zitten ze heus wel opgeslagen.

Vol onrust ging ik slapen, om te dromen over kamers vol met taarten. Kamers die ik binnenloop in een te strak jurkje met een bos haar als Diana Ross, waar mijn zus in een crowd vol mensen roept “Daar is ze”. Alle hoofden draaien mijn kant op en ik ken geen andere reactie dan HIDE HIDE HIDEEEE. Terwijl ik mezelf probeer te verstoppen, draaien ze mijn ultieme showersong: “Who is loving you”. Ik wurm me los uit mijn strakke jurk, waar kennelijk een loose fitting shirt onder zit. Op een podium the size of een placemat barst ik los met een stem, ver van mijn dagelijkse Nanny fine geluid.

Waar ik even helemaal de crowd vergeten ben, kijken ze nog steeds mijn kant op.  Kennelijk is de schaamte verminderd door mijn embarrassing optreden van een paar seconden geleden. Daar waar ik mijn bos haar probeer te temmen met een vork, roept mijn zus “Daar is de bakker”.

Met een knipperende zenuwtrek aan mijn linkeroog ontwaak ik. En het eerste wat ik doe is de knot van mijn hoofd aftrekken en met mijn hand door mijn getemde haarlokken gaan.

Ah, tijd voor het ontbijt. Een banana havermout pannenkoek met bacon, een glas amandelmelk en het beste muziekje om je dag mee te beginnen van Ms Winehouse.

Geef een reactie

