Markt tripje

Met de zomer in het vizier zitten de broeken spontaan bij iedereen in the household strakker. Hoewel dit voornamelijk psychisch is, ga ik toch zaterdagochtend vroeg op pad naar de markt voor gezondere alternatieven. Waar ik zelf geen fan ben van chips & borrelnootjes, bevinden zich dagelijks na 20:00 uur twee slachtsoffers op de bank. En voor hun snaaimomenten zijn er betere opties te bedenken.

Bij de notenkraam op de markt leg ik mijn zus al de goede werkingen van noten en zaden uit. Als het meisje vriendelijk vraagt of we een pindarotsje willen proeven, durft mijn zus nauwelijks ja te zeggen. Bang dat ik in zou grijpen met een “nou zou je dat nou wel doen?”. But why? Genieten, met mate offcourse, maar genieten. Zelf sla ik over omdat ik melkchocolade een verbastering vind. Maar dat is the snob inside me

Met een volle rugzak vol good stuff vertrekken we bij de kraam. Door een tip from a friend ben ik helemaal enthousiast geworden over home made granola. Weg met die zooi met een appelsmaakje wat je alleen maar uitslag oplevert.

Terwijl ik mijn zus over alle gezonde en verse voordelen vertel, proppen we ons een bij de Indo kraam verderop vol met pangsit en gefrituurde garnalen. Tja, het is weekend toch.

Geef een reactie

