Oger bump

Geen pijl in de verste verte te bekennen en toch menen sommige mensen dat het een eenrichtingsverkeer is op het station. Ik krijg meteen een flashback naar een tekenfilm van back in the day waar vader leeuw zijn welp waarschuwt voor het overstekend wild. Well and a zoo it is. Waar ik normaal altijd stug vooruit loop, manoevreer ik mezelf nu tussen de menigte door. Van links naar rechts met een paar duck an dive acties ben ik blij dat ik mijn hakken heb verruild voor mijn comfi adidas.

Wanneer ik de grootste stroom mensen voorbij ben, haal ik mijn smoothie uit de tas. Een klein slokje, but no. . Terwijl ik het dopje van het flesje afdraai en hem langzaam naar mijn mond beweeg, voel ik langzaam als in een ware discovery slomo, mijn upperbody draaien. Mijn knot danst op mijn hoofd en mijn smoothie heeft een party on his own. Terwijl ik mijn ogen wil dichtknijpen voor het opspattende fruitsapje, probeer ik tegelijkertijd een blik omhoog te werpen. Een schaduw van een grote grove man in een donkergroene jas werpt zich langs mij heen. Onbeskoft als hij al tegen me aan beukte, loopt hij nu in een rap tempo door.

The rudeness. Eigenlijk had ik mijn kungfu charlie moves uit de kast moeten trekken. Maar op zo’n moment klap ik eerlijk gezegd gewoon dicht. Met mijn grote mond, online, op mijn blog.

Geef een reactie

