De Coolste baan van Nederland

Zodra de eerste winterjassen in de winkel hangen, komen de winterkriebels al naar boven. Ik ben gek op de winter. Misschien raar met mijn afkomst, but it is true. Sneeuw, ijs, kou, ik ben er gek op. Vooral ook de gezelligheid eromheen. Het binnenkomen na een koude wandeling en jezelf opwarmen met warme chocolademelk en appeltaart die net uit de oven komt. Eerlijk, in de winter terwijl iedereen massaal aan het dieten slaat voor of na de feestdagen krijg ik alleen maar meer zin in eten. Vooral omdat ik waarschijnlijk dan meer trek heb of gelegenheid.

Tot echte winterse gelegenheden en activiteiten kwam het niet verder dan een bezoek aan de kerstmarkt. Nu de sneeuw uitblijft en de voorjaarscollectie er al weer aankomen, zat ik eigenlijk alweer met mijn gedachtes bij de lente. Tot gisteravond!

Mijn mooie wit lederen, met bruin leder afgezette kunstschaatsen, werden na twee jaar uit hun gloednieuwe winterslaap gehaald voor hun eerste ontmoeting met ijs. Weliswaar geen natuurijs, maar ijs!

Samen met Sharon heb ik een bezoek gebracht aan De Coolste Baan van Nederland in het Olympisch Stadion in Amsterdam. De aanblik van het gebouw geeft je al vlinders, door de nostalgie in de lucht. Maar eenmaal binnen wordt het enthousiasme nog groter.

solosschaats

Overal waar we kijken zijn mensen druk bezig hun schaatsen onder te binden of komen ze net van het ijs af. De kleine motregen doet ons niets. Met de herinnering dat ik redelijk kan schaatsen, stap ik iets te zelfvertrouwd het ijs op. But no worries, geen enkele valpartij. Alleen keiharde schaterlachen. Boy, wat houd ik van schaatsen!

schaatsen1

Na vele rondjes hebben we wel wat bitterballen en warme chocolademelk verdiend!

Geef een reactie

