Bodypumped

Voor mijn idee zijn mijn armen vandaag the size of Dwayne Johnsons en heb ik met man en macht geprobeerd om ze in mijn blouse met blazer te proppen. De zwaartekracht drukt door het katoen heen en forceert mijn armen om geen centimeter te bewegen op mijn desk. Tientonners. Spierpijn all over. Enthousiasme na het zien van al die aanmoedigende sites, plaatjes en apps over fitness motivaties. Ja ik ben daar toch wat gevoelig voor. Mijn doelen werden bijgescherpt dit weekend. Tijd voor een andere aanpak.

Groepslessen. Met partner in crime Sharon, die het sporten ook wel eens over een andere boeg wil gooien ga ik op de zaterdagochtend vroeg naar bodypump. Little I know, hoe die les in elkaar zit. Ietwat bleu ga ik met mijn aerobics achtergrond braaf achter de step staan. Gelukkig in een normale outfit en niet zoals mijn eerste les aerobics gestyled door mijn moeders herinneringen uit de eighties.

Terwijl ik nog twijfel of ik mijn vestje uit zal doen, zie ik de dames om mij heen gewichten verzamelen terwijl sommige skippy’en over de stang. What?! Heb ik mij per ongeluk opgegeven voor cross fit? Nee, na een goede uitleg van de instructrice sta ik tien minuten later met een stang in mijn nek voorzien van gewichten lungees, squats, deadlifts alles te doen. Door die stang voel ik me opeens groot, sterk, machtig bodybuilder like. Het zweet druipt van me af, terwijl mijn spieren lichtelijk tegen stribbelen en mijn hoofd al bij mijn lunch is. Toch weet ik net zoals de fanatieke Sharon door te zetten.

Vol trots loop ik na de les de kleedkamer in en gooi ik een blik op de spiegel terwijl ik er langsloop. Sure, zo snel zou het resultaat niet zichtbaar zijn. Maar voor mijn idee beginnen die golvende lijnen op mijn armen zichtbaar te worden. Oke, well so fair om erbij te vertellen dat ik waarschijnlijk hallucineer van de trek en al een tijdje aan de fitness ben. Maar laat me even wegdromen.

Drie dagen en twee sportsessies later waan ik me weer the grasshopper apprentice met dezelfde spierpijn als toen ik met mijn grote broer back in the day ook eens mee mocht naar the gym. Ja Bee, pretty hurts.

One comment

Geef een reactie

