Sinterkerst in Essen

Een goede drie uur later en de armen zijn al gevuld met tasjes. Van een paar sneakers die belachelijk goedkoop geprijsd waren tot een paar tops voor erbij.

Van tevoren had ik mij zo verheugd op al het eten dat op een kerstmarkt geserveerd wordt. Toch verdwijnt dit al snel bij de aanzien van de grote frituurbakken en overheersende zoete  lucht. Een bakje yoghurt met fruit, een totaal andere richting, maar ideaal tijdens het mensen kijken naast de fontein.

Met de fonkelende lichtjes en kerstballen all around waan ik mezelf al helemaal in de kerststemming. Kleinigheidje dat er niet zoveel voor nodig is om mij in die mood te brengen. IK HOUD VAN KERST. Idolaat alles. Het kan voor mij niet lang genoeg duren. Sinterklaas wie? Oh wacht, dat is die gozer met die stekels en die mijter die nog geen 5 minuten geleden langs ons heen liep. Juist, in Duitsland wordt het nog gevierd op de zesde van december. Dat met alle Weihnachten versiering en kerstliederen op de achtergrond.

Geef een reactie

