Genieten wanneer het kan

In de rollercoaster van excited new stuff en een school mojo van twee weken achter elkaar trainingen, bevind ik mezelf in een actieve mood. Tegen het hyperactieve aan. Op de vrijdagmiddag zelfs nog, ga ik als een wervelwind door mijn opdrachten heen en rol ik door naar de vrimibo. Dat ene drankje was gezellig en smaakt naar meer. Met een telefoon vol opties  en lekkere muziekjes krijg ik een golf van gezelligheid over mij heen. Sure, die Gers Pardoel met zijn Vodka Vidodido brengt mij ook op ideetjes. Maar het is Manyee die het enthousiasme er tegenaan gooit. Tijd voor een dansje.

Met een coupe a la wild hair don’t care, trek ik mijn hakken aan onder mijn faux leather skater skirt. Lang geleden dat ik op hakken ben uitgegaan en eerlijk gezegd is het nogal wennen om weer met die benen onder de winterjas op hakken door de straten van Amsterdam te wandelen. Gelukkig heeft mijn partner in crime een zelfde struggle.

Na een drankje in Blinq, rollen we door naar de Jimmy om een paar dansjes en drankjes te doen. Een hoop gezelligheid en een bunch of blurry foto’s brengen ons om half 5 naar de auto. In de auto begint een kleine recap discussie, van de foute verzoekjes om even te dansen met een jarige gozert, tot de Johan die Jelmer heette en zijn A game opzette, tot de te kleine mannen tot aan de craziest dance moves… en verder komen we niet. Gezellig als ik ben, val ik in slaap en wordt ik pas wakker wanneer ze op de rem trapt omdat ik al thuis ben. Sorry!

Met een grijns op mijn gezicht word ik al om half 11 wakker. Tijd voor een gymsessie. Met nog een flinke doses adrenaline in mijn body ga ik als een wandelende tak door de gym heen met mijn mindset op gespierde armen. Klein side effect dat ik me net als de ongetransformeerde superworm Jim  moet dwingen om zelfs maar te rennen de op loopband.

Trots dat ik toch mezelf tot een personal bootcamp heb verzet, ligt Manyee nog knockie. Met nog een hele middag voor me, ga ik nog even op stap met mijn zus. Uiteraard nieuwsgierig naar alle stories van afgelopen nacht.
In de auto betrap ik mezelf erop mee te dansen met de radio. Het appje van Manyee komt dan ook als geroepen. “Nog een dansavondje? Op sneakers?”  YES YES YES!

In mijn skinny met pocahontas hairdo stappen we in de ene rij na de andere rij. Club in, club uit. Van trouw, naar escape, naar air met een giechelende Geza langs de rij, tot een bakje noodles at midnight om de avond toch nog af te sluiten met een dansje in de Jimmy.

Hammered, spierpijn en vermoeid zit ik daar dan. Om half 11 aan het ontbijt om vervolgens door te gaan naar een familiebezoekje. Met kleine kinderen. Met 4,5 uur slaap. Why? Omdat ik die rijsttafel van mijn tante niet wilde missen natuurlijk. Heerlijk zo een weekend. Niets genieten nu het nog kan, maar wanneer het kan. “ We are only Young, if we seize the night”

Geef een reactie

