Jandino Asporaat; de revueshow 2013

Een verassing van de familie. God I love that. Meestal ben ik een van degene die een “ uitje”  organiseert, al is mijn zusje degene die daarme outside the box denkt. Deze keer wordt ik aangenaam verrast. Met kaarten voor de revueshow van Jandino Asporaat met daarvoor een heerlijk soulfood buffet in de Meervaart Amsterdam. Een goede kick off van het weekend!

En menn wat was Jandino weer op dreef. Al na 10 minuten voel ik de  buikspieren samentrekken wanneer we al bijna in een lachstuip belanden. Dit tot tegenstelling van de mensen naast me. Verrast genoeg zitten mijn nicht en ik tussen allemaal Nederlanders. Waar mijn zus & neef boven op het balkon tussen een heel gemengd gezelschap zitten. Een gezelschap die wel luidkeels durft te antwoorden op Jandino’s vragen, meedanst met de muziek en iedere grap snapt.

Unlike ons rijtje. Wanneer Jandino iedereen verzoekt op te staan en de muziek begint te draaien, maken wij een feestje op de plek voor onze stoel. De blikken van onze buren zijn niet te zuinig. En hun meningen ietsje later ook niet. De beste mensen hebben nog nooit een show of theater voorstelling van hem gezien. Ze kunnen daardoor zijn humor maar moeilijk volgen. Waarop ze over ons het volgende te zeggen hebben “ ja die meisjes snappen het, maar dat is ook alleen omdat ze meertalig opgevoed zijn” .

Meertalig opgevoed? Je bedoelt, Nederlands op school leren en thuis als kleine Lo van 5 jaar voor de BBC naar Fullhouse kijken om net zoals mijn zus Engelse zinnen naar vriendinnetjes te gooien.

Grappig, dit doet me een beetje denken aan het hele zwarte piet geneuzel. Waar Jandino zich gelukkig niet te lang over uit laat. Nee die tijd wordt ingevuld door Judeska en haar geweldige dans moves. Spetter op ze.

Judeska

Geef een reactie

