Speciaal voor de ooms & tantes

“Geboren in het mooie Indie, werd ik oud in Nederland. Terugkeer was niet mogelijk, want Indie is nu een ander land.

Ondanks een Nederlands paspoort, blijft je hart verankerd in je geboorteland. Na de vakantie moest je weer vertrekken, want Indonesie is nu het buitenland.

Als Indo ben je gespleten en bekijk je het van elke kant; Je wortels liggen in Indonesie, maar oud worden doe je in een ander land.

Als ik sterf zal de Waringingboom mij geen schaduw geven, dan verdwijn ik in de kille grond. Van een land waar ik mijn leven heb gesleten, helaas niet mijn geboorteland.”

Franklin Pourchez

Geef een reactie

