Fusion zalm

Momenteel heb ik weer een opleving voor healthy living. Met name voor het zelf maken van al mijn eten, ontwijken van e-nummers en superfood. Daarnaast vind ik dat ik nog te weinig vis eet. Tijd om daar verandering in te brengen. Met panter in de fietsmand fiets ik vroeg op de zaterdagochtend naar de markt om mijn boodschappen te halen. And there it hit me, inspiration! Voor een gezonde niet te ingewikkelde zalm dish!

Fusion Zalm van de markt

Wat heb je nodig:
Zalmfilets (aantal naar keuze offcourse)
Sojasaus
Peper
Twee of drie limoenen
Verse gember
Peultjes
Winterwortel
Prei of taugé
Honing
Koriander poeder

Hoe ga je te werk:
Maak de marinade; schenk wat sojasaus in een schaal, strooi daar de peper overheen, leg er schijfjes limoen bij en schijfjes gember.

Leg de zalmfilets voor zo’n 40 minuten in de marinade.

Maak de groente schoon. Halveer de peultjes en snijd van de prei dunne ringen en doe hetzelfde met de wortel.

Verwarm de oven voor op 180 graden. Wok de groenten samen met wat honing en koriander poeder gaar maar nog met een lekkere bite. Bak de zalm 1 minuut in de pan en leg hem vervolgens 3 minuten in de oven. Natuurlijk afhankelijk van de dikte van de zalmfilet.

Schep de groentes op een bord en leg daar de zalm gezellig bij. Et voila, de fusion zalm is ready.

** Lekker hierbij voor degene die het geen volledige maaltijd vinden, soba noodles of zeewier salade. Maar zelfs gegrilde plakjes zoete aardappel.

One comment

Geef een reactie

