Far beyond my comfort zone

Bij de laatste groep, de renners start de run voor ons. Half kakelend en giechelend dat ik het niet zou gaan redden, worden Denise en ik ingehaald door mijn nicht, haar vriend en mijn zusje. Om ons heen worden we ingehaald door kinderen, hun mammies die eerst nog zeer onsportief leken en de jubelende pappa’s. Hels. Nog maar 3,5km te gaan.

Hardlopen is leuk, als je er van houd. En als je erop gekleed ben. Zelf was ik op mijn oude schoenen omdat mijn glimmende new balance droog en wel bij de rest van mijn schoenen thuis staan. Dit was dus een grote vergissing.

Om de halve kilometer staan er van die enthousiastelingen die een hand verfpoeder op je smijten. Daarna kun je weer een pokke end door het donker langs de snelweg rennen, kinderen ontwijken en je ego strijken dat je het nog steeds volhoud.

No short cuts door het weiland, omdat we de sloten niet zouden zien. We hebben het gerend. Nog lang voor de allerlaatste komen we door de finish, maar geen Joyce, Ronald of Babette te bekennen. Met nog 10 minuten voor al het resterende verf de lucht in gaat, sjezen we als angry birds over het terrein.

Wanneer we ze eindelijk vinden, krijgen we de volle laag verf. Net wanneer wij nog zo blij waren, dat we nog redelijk schoon naar huis kunnen gaan.

Colorrainrun after

Na de color rain van de avond barst het feest los. Het is net carnaval. Juist ja, not my type of party. De rest gaat helemaal uit zijn plaat en vind het hilarisch dat ik plaatsvervangende schaamte heb voor de rest.

Als ik ze dan om 11uur eindelijk heb weten los te krijgen van hun partymood, is het dan eindelijk tijd voor mijn welverdiende mac Donalds menuutje. Yeeh, mijn hoogtepunt van de avond. Alleen zal de staff van de macc nog lang kunnen poetsen na ons vertrek. Net zoals ik 4x mijn haar heb gewassen om die zooi eruit te krijgen.

Well dit was zeker far beyond my comfort zone op de yolo tour. we did it.

Geef een reactie

