Legian street

Legian, een van de plaatsjes om Kuta heen waar we nog niet geweest zijn. Het uitgaansgebied met discotheken, restaurantjes en loungebars. We hebben afgesproken bij het monument, omdat we met twee taksi’s rijden. Uiteraard gaat dit fout. Waar de ene helft al 20minuten voor het monument wacht, komt de andere helft uit de andere kant van de straat aangewandeld op hun dooie akkertje.

Hongerig als we zijn lopen we meteen door naar Vi Ai Pi. Een restaurant en uitgaansgelegenheid met goed eten en een liveband. Al gauw ontdekken de mannen de cocktailkaart. Van de babymomma’s tot captainjack in het toevallige happy hour, zit ik aan de sparkling water.

De band vraagt om verzoekjes of guest singers en ja hoor daar gaan we weer. Synchroon wijzen alle 7 vingers mijn kant uit. De zanger bleeert mijn naam terwijl Joyce “no she can sing great” roept. Helaas kent hij Lola van the Kinks niet, dus moet hij maar de rest van de avond Lolalita Lolaaa tussen de nummers door roepen. Great, dat op een avond als ik door de beginnende longontsteking aan mijn anitibioticakuur zit en cocktails off limit zijn.
Niet begrijpende waarom ik niet drink, roept oom Fred nog dat ik van hem alles mag.

imageDe bediening is al gauw het slachtoffer van de slechte grappen die de mannen opgooien terwijl de band hun lijst van verzoekjes speelt. Zelf vinden ze alles geweldig grappig, op de momenten dat wij wel door onze stoel heen willen zakken. Waar zij het vierde rondje van het happy hour in gaan, eet ik voldaan mijn toetje.

Playbacken is voor de ladies as wild as it goes. Oke, van de sparkling water ga ik naar de cola. Zo rebels. De mannen willen nog lang niet weg en duiken met zijn viertjes Legian in. Wij proberen de Sky bar, maar vertrekken al snel bij het aanzicht van alle prostituees die om de onsmakelijke Europeanen heen hangen. Nog even hiphoppen in een Aussie club en al nagelbijtend vertrekken we. White people kunnen dus nog steeds niet allemaal dansen en het is hartverscheurend om te kijken hoe iemand onze geliefde muziek met zijn spastische moves zoveel schade aandoet. Voordat we gaan battelen of agressief worden door de dronken blonde schrielkipjes, gaan we braaf weg met een taksi.

Geef een reactie

