Kembali sakit

Seminyak beach is ons zo goed bevallen, dat we op Kelly’s laatste duikdag weer terug gaan. Met mijn armbandje om die ik gister cadeau kreeg voor goodluck van een verkoper, installeer ik me onder de parasol. Hoe verbrand sommigen onder ons ook zijn, liggen zij wel in de zon die al om 10.00uur op volle kracht schijnt.

Zwemmen is dilarang vanwege de sterke onderstroming. Alleen maar beter, aangezien er 2 van ons niet kunnen zwemmen. Pootje baden mag dan weer wel. Al loop je tot enkelhoogte het water in, voor je het weet stijgt het water tot aan je knieeen en worden de golven nog krachtiger. De surfboys vermaken zich zelfs hier prima, op het strand dat niet eens om het surfen bekend staat.

Alan voelt zich hier helemaal thuis. Met een huid in dezelfde tint als de locals, besluit hij zijn kleding erop aan te passen. De mannen hier rollen hun shirt op tot boven hun navel om de hitte kwijt te raken. Alan probeert hetzelfde met zijn bintang shirt. Net op het moment dat hij “kijk mij” naar zijn broertjes wil roepen, loopt hij tegen een verkeersbord aan.

Zelfs van onder de parasol weet deze geelhuid lichtelijk te verbranden. Ik ruil de zon in voor de winkelstraat samen met daddy, Joyce&Ronald. Een paar straatjes slenteren we door, tot we de taksi in duiken. Op naar het zwembad voor een verfrissende duik. Alan springt er meteen in en bedenkt zich later pas dat zijn portemonnee nog in zijn broekzak zit. Föhn dat geld oompje.

De zontijd zit er voor deze nona helaas op. Ik voel me weer net zoals in de eerste week. Kembali sakit. Gehuld in een kaftan met een hoedje is de airco van the mall een beter plan. Na een frozen yoghurt van Sour Sally kopen we nog wat kopi en Balinese thee. Als je al 4 weken omringd wordt met zoveel mooie spullen en hebbedingetjes, zie je het niet meer. Misschien ook een beetje zelfbescherming voor we allemaal een extra koffer nodig hebben.

Bij terugkomst in het hotel, heeft de housekeeping een cadeautje achtergelaten voor deze elephantlovers op Kelly’s bed. Gemus.

image

Geef een reactie

