Sanur beach

Een ontbijt om 06.00 uur s’ochtends klinkt niet bepaald als een vakantie ochtendje. Wel vandaag. Solidariteit voor mijn roomie die gaat duiken. Kelly en ik zitten tussen de muggen als enige in de ontbijtzaal. Na een bakje cornflakes en vers fruit is de diving marina wel ready to go. Als ze om 07.00uur wordt opgehaald, ga ik terug naar de hotelkamer voor een paar uurtjes slaap.

Nadat ik me verslapen heb, wordt ik wakker gemaakt door het bonzen op de deur. Daddy call. Hij is al good to go. Planning van vandaag, Sanur beach. Een rustige omgeving met een iets meer bevuild strand dan Kuta met een rustige zee. Ideaal om in te zwemmen, snorkelen, bodyboarden of vanaf je bedje naar te kijken. Like I did.

Alle watersporten worden er aan mijn bedje aangeboden. Aangezien ik niet bepaald een talent op de weg ben, zal ik wel een gevaar op het water zijn. Mijn kaliber zijn meer de opblaasbanden. Risky enough.

image

Aan mijn vader wordt gevraagd of hij op de jetski wil rijden. Hij zegt dat het te druk voor hem is en hij net zoals zijn broertjes liever op het bedje ligt. “Ach, vraagt de man, echt niet? Spannend, leuk om samen met je vrouw te doen”. Half slapend kijk ik op van mijn bedje en kijk om me heen. Which wife? Oh hij bedoelt mij!

Dit valt niet bepaald goed bij mijn vader. Als blikken konden doden was deze man gevierendeeld op het strand. In een flits verdwijnt hij uit het zicht en we hebben hem niet meer gezien. Mijn vader vind het vanuit gaan dat… vooroordelen verschrikkelijk. Walgelijk vind hij het dat ze hem als oudere man zien met een jong hertje. Er lopen er wel genoeg rond op Bali. Het stereotype uit het SBS programma “Exotische liefde” maar zelfs voor onbekenden lijken wij daar verre niet op. Boos als hij js, vertrekken we kort erna al van deze plek.

One comment

Geef een reactie

