Gitgit bagus

imageAls vier kleuters uitgeteld op de achterbank brengt Mini ons naar de Gitgit watervallen. De goede. Drie jaar geleden zijn mijn zus en ik naar de kleinere variant gebracht. Lang niet zo impressive als deze. Het is ook het sfeertje eromheen. De regenbui die inzet terwijl we de glibberende afdaling maken langs de kraampjes. De angstaanjagende momenten met alle loslopende kippen. Eerlijk, ik zie ze liever aan een stokje of gefrituurd in een lekker beslagje. Ze bezorgen me op 21jarige leeftijd nog de stuipen op het lijf. De aanblik van de beesten is al genoeg. Het geluid bezorgt me rillingen over mijn hele lichaam. Aan mijn roomie heb ik ook niks. Die trekt er nog net niet een uit de bosjes om te aaien. Met mijn hand.

Al paniekzaaiend komen we na een afdaling van 30 meter aan bij de onderkant van de watervallen. Een regenbui zet in en versterkt het dramatische effect rondom de splashes. Als ware Piet de toerist poseren we 1 voor 1 voor de watervallen. Leuk voor het thuisfront en de achtergebleven familie.

Op onze slippers glibberen we al schuilend voor de regen naar boven. Schuilen bij kraampjes kan. Als er geen kippen binnen liepen. Dus we wandelen tussen de regenstralen door. Een kleine tussenstop en een buddha van daddy cadeau gekregen moeten we rennen door de hoosbui. Met flink geweld stort het naar beneden en veranderen de looppaden in zwembaden.

Tijd om even te shoppen bij het kraampje waar we schuilen. Nog een paar zakken saffraan voor Kelly en een paar vanillepeulen voor mij. De chauffeur toetert dat hij klaarstaat. Als gehinderde herten onder etenstijd stieren we de trap op het busje in. Met nog een deel van onze slippers 10meter omlaag zijn we blij dat we even droog kunnen zitten.

Geef een reactie

