Blibin dorp

imageFred, Kelly, daddy en ik staan op de zondag vroeg op voor een tripje naar Noord Bali. Van een rit naar het Blibin dorp, komen we uit bij nog een stukje ongerept Bali. Groene natuur, fruitbomen zover het zicht reikt aangevuld met kruiden- en fruitbomen. Een stukje paradijs na het toeristische gezellige Kuta. Mini toont ons alle vruchten en laat ons zelf het een en ander proeven.

imageWe maken een wandeling langs de sawa’s op een verhard zandpad, wat door de regen van gister een modderpad is geworden. Ons een weg banend door de struiken zetten we voetje voor voetje neer. Op onze slippers lopen we helaas niet zo soepel door als Mini. Met de eerdere splash ervaring op mijn slippers nog in het geheugen gegrift, kan ik er weer één aan toevoegen. Waar de rest door de modder banjerde probeer ik voorzichtig mijn nieuwe slippers neer te zetten. Net wanneer ik tevreden mijn nog schone voeten bekijk, zuigt de grond mijn voeten vacuum en verzak ik in de grond. Met een flinke ruk trek ik mijn voeten eruit en spetter ik mijn benen onder de modder. Niet zeuren maar doorlopen roept mijn vader. Al glibberend schuifel ik het pad af in de hoop dat de warung niet ver weg meer is.

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

