Monkey forest

Na Mas rijden we door naar Ubud. Monkey forest, een omgeving vol met fantastische natuur, indrukwekkende bomen, tempels, begraafplaats en natuurlijk aapjes. Laat ik nu net gek zijn op aapjes.

imageimage

Joyce en Ronald staan niet bepaald te springen om het woud te bezoeken. Joyce is enorm bang dat de apen haar gaan bespringen, betasten en bestelen. Ronald houd natuurlijk zijn hart vast voor zijn Jane die wel wat bescherming kan gebruiken. Eenmaal binnen blijkt er niets aan de hand. Bij de eerste de beste aap begint Joyce te “ahwen” en voor ze het weet staat ze big smilend ermee op de foto.

imageimage

imageDaddy vraagt of ik wil gaan zitten, zodat de apen op me afkomen. Als Pocahontas herself zit ik daar op de aapjes wachtend op het muurtje. Onder een boom als moederwilg, hier ook wel de geestenboom genoemd. Ik krijg ik de kriebels. Of het nu door de begraafplaats van 5m verderop of de muggen komt, I don’t know. Misschien had ik toch die insectenspray mee moeten nemen aangezien deet niet werkt. Deet trekt eerder beestjes aan. Het panisch om mij heen slaan is hier dus volkomen normaal.. Joyce die vanaf een flinke afstand vraagt of ik door wil lopen, schrikt volop wanneer de aap op Ronald springt. Het aapje zoekt naar vlooien, maar helaas. Een tweede poging doet het aapje bij Kelly.

Bij de aanblik van de waterput voor de watergeesten begint het volop te hozen. De chauffeur komt aangerend met paraplus zodat we de wandeling kunnen afmaken. Met een paar klappen van elkaars paraplus, lopen we in onze onhandigheid het woud uit. Ook de aapjes zoeken een plek om te schuilen. Alan’s nieuwe vriendje geeft de voorkeur aan de blauwe paraplu en blijft al aan zijn broektrekkend meelopen.

 

 

 

Geef een reactie

