Mas

Tijdens mijn vorige bezoek aan Bali zijn mijn zus en ik drie dagen op stap geweest met de Nederlands sprekende gids Ni Made Suarmini. Beter bekend als Mini. Na de leuke ervaring is het een goed plan om weer met Mini op stap te gaan. Het ideale van deze gids is dat je uit één van haar leuke dagprogramma’s kan kiezen of samen een heel ander programma kan opstellen. Alles is mogelijk in een goed overleg.

Een dagje Ubud en omgeving. De eerste stop in Mas. Een dorpje waar vroeger 1 familie houtsnijdkunstwerken maakten. Vandaag de dag is het gehele dorp gevuld met wood carpenters en diverse kunstenaars. Uiteraard staan één of drie houtsnijdwerken op ons verlanglijstje. Van panelen tot buddhas van krokodillenhout tot lifesize naakte mannen tot aan garudas. U name it. We like it.

image

image

Houtsnijdwerken staan hoog op het verlanglijstje van Joyce. Jammer genoeg schrikt ze zo erg van de ratten op de bovenverdieping van de winkel dat shoppen er voor haar niet meer in zit.

Mijn oog valt natuurlijk weer op een topstuk van 500 euro. Het is dat ik aan mijn budget moet denken, otherwise… Deze hippo daarentegen is samen met shipping kosten een koopje. Leuk voor in de woonkamer mam!

image

Geef een reactie

