Gajah cinta

imageHoe leuk shoppen en slenteren kan zijn, dieren komen altijd op een hoger plaatsje. Het bekijken van aapjes is leuk, maar knuffelen met een olifant? Dat topt alles. In het Taman Elephant Safari in Ubud mogen we niet alleen een ritje maken op de olifant, maar ook spelen met een 3maanden oud babyolifantje, voeren van de grote en poseren voor de foto.

Zo dichtbij bij zo een groot dier en de gevoeligheid ondanks de grootte zien. De tederheid van een olifant met tegelijkertijd de ruwe huid en kracht van de slurf. Het onhandig voeren van de olifant liep bijna uit tot een water festijn. De olifant trok bijna met slurf en al Kelly in het water.

Tijdens het ritje op de olifant voel ik me enigzins bezwaard, dat onze olifant Daisy door ons aan het werk wordt gezet. But then again, dit is wat deze olifant doet. Tijdens het ritje waren we druk in gesprek met onze olifantenman Uwanto en aan het klieren met de andere olifantenmannetjes. Niet zo handig achteraf, vlak voor het fotomoment spuit de slurf van de olifant achter ons, ons helemaal nat.

image

Er wordt goed voor de olifanten gezorgd en ze krijgen 250kg te eten per dag. In de olifantenshow zien we hoe slim een olifant is en hoeveel lol ze kunnen hebben. They crack me up, net zoals de vlierenfluitende vrolijke presentator van de show. Een kleine bung met een gigantisch gebit en een nog grotere smile. Hij heeft zichzelf een hilarisch Australisch dialect aangemeten. Hij geniet volop. Met of zonder publiek. Als hij ziet dat we om hem lachen gaat hij helemaal los. Van de “I pulled u a leg didn’t I” tot de “Amazings“. We komen niet meer bij. Het einde van de show sluit hij af met een olifantentrucje. De andere kant van de show arena wordt nat gesplashed en ik lig helemaal in een deuk. Totdat ik uit mijn ooghoeken de andere olifant zijn slurf in de waterput zie stoppen. Paniek breekt er uit en ik probeer me te verschuilen achter Ronald, Fred en daddy. In mijn lompe gedoe schuift iedereen naar voren en wordt daddy volop nat gesplashed. De presentator heeft het niet meer en begint weer met “I crack u ip didn’t I” als ik nog helemaal droog wegloop uit de show arena. Daddy daarentegen kon wel een handdoek gebruiken.

Het weglopen verloopt minder charmant. Die slurf gaat alle kanten op. Vanavond zal Kelly net zoals de rest van ons heerlijk slapen met deze geweldige herinnering erbij. Het olifantje houd haar gezelschap.

image

One comment

Geef een reactie

