First dinner at Bali

imageEen ontmoeting als deze is een bijzondere gelegenheid. En wat doen we dan in onze familie? Samen eten. Na en korte tour door hun hotel, wandelen we door naar discovery mall. Zelf voel ik me ontvoerd. Al ben ik hier 3 jaar geleden nog geweest, herkennen doe ik nog niets. Er is zoveel gebeurd, zoveel bijgebouwd. Een ware evolutie op Bali. Bij discovery mall voor vind ik mijn orientatie terug en wordt ik weer wat rustiger. Ik kan plaatsen waar ik zit en waar ik heen moet. Kembali.

Bij Kafe Batan Waru verbouwen we de halve tent om met zijn tienen gezellig bij elkaar te zitten. Van sate campur, sate kambing, sendang sapi, lawar, nasi jagung tot aan de bananasplit van Martin hebben we heerlijk gegeten.

image

In tegenstelling tot Martin eet ik mijn toetje niet als eerste gang. De lekkere bubur iling was weer een thuiskomertje. Ik heb zo een idee dat wij ons nog heel goed op Bali gaan vermaken.

3 comments

  1. OMG! Ik vertrek volgende maand naar Bali op huwelijksreis voor een paar weken. Heb je tips (dingen die we zeker moeten zien/eten? plaatsen waar ik moét gaan winkelen? plaatsen die we best ontwijken?) Ik ga NU al je blogs over Bali lezen ;-). Superleuk om al wat foto’s te zien!

    1. Er is een gezegde dat iedereen liefde vind op Bali, hoe mooi is het om er dan met je huwelijksreis te zijn. Wauw! Plek die je beter kan ontwijken qua strand is Kuta, is leuker voor jongeren zeker s’avonds (ook Legian). Plaatsen waar je absoluut naartoe moet is Candidasa prachtige natuur en dat geld ook voor Lovina en het verdere noordelijke deel van Bali.

      Op Jimbaran kun je romantisch op het strand diner, mits je van vis houd. Bij de Bamboo Bar & Gril in Kuta heb je goede live muziek. Maar ook in Sanur zijn er veel goede restaurantjes en vaak ook met live muziek.

      Overdag is het strand van Seminyak een aanrader zeker met de heerlijke lunch gelegenheden. Alvast veel plezier met de voorpret.

      1. Ja, het was héél leuk om je blogposts te lezen :-). Heb de Babi Guling bij Ibu Oka in Ubud ook al genoteerd, haha. We gaan trouwens ook een paar dagen naar de Gili eilanden, ik zag dat je daar ook was! Bedankt voor de tips, ik schrijf ze op en laat je achteraf weten wat we zoal gedaan hebben.

Geef een reactie

