Yessy Cafe Dinner

Een sportief potje cocosnoot overgooien met Ronald, terwijl Joyce&Kelly een boekje lezen, daddy langs de kust wandelt en Martin slaapt. De klok slaat 14.00uur en het is alweer tijd om Gili Air te verlaten. Een boottripje terug naar Senggigi met een kleine tussenstop om te shoppen. Parels voor mama.

Het is best een intensief dagje geweest met zonnen, slapen en zwemmen. Hetzelfde deden de oompjes Alan en Fred op het resort. Aangezien jut en jul al dezelfde batik petjes hebben, besloten we het plaatje compleet te maken met matching bintang hemdjes. Het is net een tweeling, alleen de een is ietsje grijzer.

Winkelen doe je nooit vaak genoeg, dus nog even voor het diner naar de art market. Afdingen is een sport, maar niet die van mij. Gelukkig krijg ik hulp van mijn nichten. De beste truc is om naar mijn vader te wijzen en te zeggen dat hij over het geld gaat. Altijd winning, aangezien iedereen in Indonesie vind dat hij een vriendelijk gezicht heeft. Iets wat veel in het voordeel werkt.

Wat ook opvallend is, is dat er veel mensen Nederlands spreken op Lombok. Iets wat je eerder rondom Yogya en Jakarta zou verwachten. Bij het Yessy Cafe was de kok Jacob ook in voor een Nederlandse babbel en trakteerde ons op kopi tubruk en pisang goreng met lombok honing. Als Jacob vraagt wat we van het eten vinden, zie ik alleen mijn vader bedenkelijk kijken. Hij had ayam bakar taliwang besteld, waarbij stond dat het om een hele kip ging. Mijn vader had een flinke Europese kip in gedachten, niet de lokale ter kauwen grootte kip van hier.

 

 

Geef een reactie

