Happy Cafe

Een uitvlucht bij Cocobee, onderweg naar een ander cafeetje. We gaan voor de aanrader van Han, cafe Happy. Een vrolijk met lichtjes gedecoreerd cafeetje vol met locals, surfers en easygoing people. No fuzz just fun and drinks.

Onze vrijgezel Kelly gaat los op de cocktailkaart en probeert haar oompjes te overtreffen. Joyce en ik zijn niet van die helden en zien na twee cocktails al niet meer helder. Door de warmte right?

Met een goede liveband, box wedstrijd op de tv schermen, goed gezelschap verwacht je dat er genoeg entertainment is.

Zo nieuwsgierig als Kelly is wil ze de surf mannetjes aan de andere kant van het cafe bekijken. Met het excuus dat ze naar de wc moet en natuurlijk niet alleen durft, wandel ik met haar mee. Natuurlijk loopt mevrouw een meter voorop. Tipsy als ze al is blijft ze terwijl ze in het wc hokje is, door praten. Als ik haar antwoord geef, kijken de obers mij vreemd aan omdat ik tegen een deur praat. Op het moment dat ik het aan hen wil uitleggen, staat mijn vader ineens bij de band en weg is die. Strange.

Kelly komt het hokje uit wanneer ik plots een bekend deuntje hoor. Het vermoeden schiet te binnen. Ik blijf hopen dat ik het mis heb. But no. De zanger verteld dat hij van een papa een request heeft voor een liedje voor een speciaal meisje. Nog steeds hopend dat het niet voor mij is, wil ik naar onze tafel terug lopen. De zanger vraagt ineens wie Lola is en Kelly geeft mij een duw richting het podium. Hoe bedoel je stand by me?

De zanger begint Lola van The Kinks als een soort serenade te zingen terwijl de host zijn pet op mijn hoofd zet.

Het hele cafee zingt op commando van de zanger Lola Lololo Lolaahaaaa mee. Mijn gezicht loopt nog roder op als ik het podium op getrokken wordt en zelfs de gitarist zich tot me wendt. Twee hele lange minuten vol opgelaten schaamte later, krijg ik weer een applaus. Tijdens mijn toevlucht naar onze tafel, roepen er nog een paar bungs Lola en giechelen de tafeltjes.

Mijn vader krijgt een kleine mata kelap op zijn met giga grijns beklede gezicht. Uiteraard worden er nog een paar rondjes cocktails besteld. De fam heeft het duidelijk naar hun zin en zingen voluit mee met Bob Marley. Van de vlammende shotjes tot aan de daquiries, gaat Kelly weer es voor me bestellen. “Squeeze me, I have an question mark, can she have sex on senggigi beach”. Uiteraard ligt deze tetterende lady dubbel.

De band ontkomt ook niet aan onze black widow. Vol enthousiasme duikt ze erbovenop en wil ze van iedereen de naam weten. Als de gitarist zich wat afzondert, vraagt Kelly nogmaals zijn naam en roept “Eddie I need u, come sit with me, on my lap and make music”.

Als we Kelly en de oompjes eindelijk hun laatste cocktail hebben laten opdrinken, komt de band even afscheid nemen. Uiteraard wil Kelly niet weg en blijft vragen om een eigen serenade. Om maar van haar af te komen zegt de band dat ze morgen maar terug moet komen.

Geef een reactie

