Gili air

imageGili air, paradijselijk eiland om te loungen dicht aan zee. Met slechts een paar winkeltjes en eettentjes is dit kleinste gili eiland een paradijsje.

Zonnen met je bedje in zee of slapen onder een bamboo dakje van de loungeset, het kan allemaal. Waar Joyce, Kelly, Ronald en Martin lekker aan het bakken en braden zijn, bekijk ik mezelf aandachtig. Als enige kleur ik niet zo rap. Daddy raad me aan om me nog eens goed in te smeren. Gister was hij speciaal naar het supermarktje gegaan om goede zonnebrand voor me te halen. Als ik het flesje zonnebrand bekijk snap ik waarom ik niet kleur. Daddy heeft voor zijn kleine meid sunblock factor 50 gekocht. Ideaal voor de Japanese lelie blanke huidjes die niet bruin willen worden.

Zwemmen was ook geen optie voor mij. Daddy vond de stroming te sterk. Daar zit ik dan, in de branding met een zeer oplettende daddy op 1 meter afstand die vraagt of ik me niet moet insmeren. Dat terwijl Ronald als ware Robinson Crusoe van het drijfhout een zonnestelsel bouwt, Kelly en Martin levend verbranden en Joyce met een giga smile door de golven huppelt.

 

Geef een reactie

