Genante steak

Het bezoek aan de tempel was niet bepaald verkoelend. Het zwembad roept ons gewoon. En tja, de luxe om als enige gebruik te maken van een zwembad…

Bij het zwembad kun je heerlijk zonnen onder het genot van tien bouwvakkers die staren vanaf hun bamboo steigertje. Dan is er ook nog de man die helpt met oversteken, die onze safety komt checken, de tuinman die plots een struik knipt, housekeeping die 2 keer handdoeken komt halen en egg man die een drankje doet bij de off duty lifeguard. Een lifeguard die zelfs Fred niet uit het water kan redden, laat nastaan Martin.

Een douche beurt verder, wandelen we de straatjes door. We eindigen bij Waroeng Steak&Shake. Een ruim assortiment, waar je achteraf beter geen steak had kunnen bestellen. De pepersteak van Kel en Ronald was on fire, de chicken was niet double, de burger zonder broodje. En dan nog de huisspecialiteit. Iets wat ik meestal kies in een restaurant. Deze steak waroeng, was een fijn geknede hamburger van beef, kip en vis in een tempura jasje met daarop een niet schoongemaakte, ongepelde meegefrituurde garnaal. Just my cup of tea.

Hoe druk ik bezig ben met het zouten van de patatjes en schoonmaken van de tafel, merk ik een gluurder op. Vanuit mijn ooghoeken had ik deze jongeman de trap al op en af zien lopen. Als ik op kijk, zie ik deze bung gehurkt zitten. Vol verbazing vertel ik Joyce dat er weer zo’n gluiperd zit die de resto optimaal benut om te loeren. Op datzelfde moment hoor ik mijn vader in vriendelijk Engels iemand begroeten en roepen de oompjes heyhoihey.

De milkshakes worden uitgeserveerd. Een klein Kelis momentje. Licht bouncend zingen Kel en ik “my milkshake brings all boys to the yard. Damn right it’s better than yours. I could teach you, but I have to charge”

Nog wat sombong babbelend stoot Kelly mij aan. Ze zegt dat er al een tijdje glimlachend naar me wordt gezwaaid. Tot mijn genante verbazing is het de jongen uit de kledingwinkel van gisteren. We hebben een flinke tijd met hem gebabbeld. En het was nog een aardige layback gozert ook. Ik gooi er maar uit dat ik hem niet had herkend zonder bril, waarop de bung grapt dat het okay is.

Nogal beschamend, na mijn mini karaoke moment, luister ik naar daddy die helemaal dubbel ligt om de manier waarop de bung hem wilde begroeten. In Yogya en ook in Bandung, begroeten de guys elkaar met handjeklap met vol geluid. Soms laten ze zelfs de buiken even contact maken. Deze dude met typisch indo figuur, enkel ietsje langer, wilde mijn vader zo begroeten. He would have bin crushed alive. Alsof het nu al homies zijn, hilarisch.

Ongemakkelijk eet ik mijn gefrituurde mixsteak op en zie vanuit mijn ooghoeken dat er wordt gestaard door de bediening. Kelly vind het geweldig en laat samen met Joyce wel 30 keer het woord single vallen terwijl ze naar me wijzen. Kelly die ook single is zegt dat ze een jaar off the market is en wijst al single roepend naar mij. Niet dat de bediening dit ontgaat. Tegenovergestelde juist.

Dat met een tiental dudes in de bediening. Ik laat Joyce maar de rekening betalen bij de kasir. Nog even byebye, drie keer glimlachen en outta that place.

One comment

Geef een reactie

