Garut di polisi

Terwijl de koffers naar buiten gereden worden, is daar onze kleine grote vriend de chauffeur alweer. Helemaal fris voor de rit beschrijft hij de route. Althans, dat denk ik te verstaan. Met een beetje baiklah en untuk di bus naar Garut begrijpt hij me wel.

In de bus is het een stille bedoeling. Het vroege opstaan maakt het gezelschap niet bepaald spraakzaam. Het duurt niet lang voordat het hele busje slaapt. Zelf probeer ik wakker te blijven voor de tolhuisjes, maar al gauw betrap ik mezelf erop dat ik licht snurkend wakker schrik. Met de slaap nog licht in mijn ogen spot ik een polisi stop. Vreemd genoeg worden er alleen toeristen en busjes aangehouden. De overbeladen scooters mogen gewoon doorrijden.

Het zweet breekt onze chauffeur plots uit wanneer de polisi hem gebaard uit te stappen. Van de schrik kan hij de papieren niet vinden en de paniek is van zijn gezichf af te lezen. Blijkbaar is de politie hier niet bepaald zoals agent suikerbuik uit de”big en betsy” show.

Na een paar minuten duikt hij het busje in en trekt een stapeltje rupees uit zijn tasje. Natuurlijk hangen we met onze gezichten vol spanning voor de geblindeerde ruiten. We zien zowaar dat de polisi agent onze chauffeur troost. Een vriendelijk klopje op zijn schouder. Alsof hij zegt “het is al goed jochie”. Het ziet er naar uit dat de polisi hem matst met een kleine boete.

Opgelaten stapt de chauffeur terug in het busje en probeert het hele voorval uit te leggen. Na een paar maaf maaf en mohon rijden we door en zien we al snel ons volgende verblijf: Kampung Sampireun Resort & Spa.

Geef een reactie

