Blog your dream

image

De titel zegt het al, blog your dream. Well I am living it! Al vanaf kleins af aan horen we de verhalen over Indonesie. Of ze nu verteld werden door oma na haar familiebezoekje terwijl ze cadeautjes uitdeelde of door mijn moeder die bij een actie verwees naar een verhaal die zij van opa had gehoord.

Indonesie had altijd mijn volle aandacht. Ik droom er vanaf jongs af aan al om naar Indonesie te gaan. Om het voor mezelf te ervaren. Als klein meisje wilde ik graag met oma mee. Toen oma overleed, ben ik op 18 jarige leeftijd met mijn zus naar Bali gegaan. Zelfs dat toeristische eiland maar oh zo een paradijs, voelde als een soort van thuiskomen. Het leek het enkel een verlangen om naar Java.

Hoe surreal dat ik dit blog nu zit te typen vanuit Bandung, oma en opa’s vorige woonplaats. De foto is genomen in het bakkerijtje die zowel indonesische als Nederlandse zoetigheden en hartige lekkernijen verkopen. De plek waar oma met tante samen gebakjes haalde voor bezoek of met onze kleine oom ging snacken.

Daar sta ik dan. Als 21 jarige, op diezelfde plek. Noem het dramatisch, overdreven emotional, whatever. Ik ben nu eenmaal een sucker for nostalgia. Dit is de reden waarom ik met de familie naar Indonesia wilde. Niet vanwege de malls of luxe hotels. Nee, om langs de plekken te gaan waar zij geweest zijn, om me op dat moment zo dicht bij hen te voelen. Ik ben een dankbare nona setiap hari di indonesia.

One comment

Geef een reactie

