Zuki suki

Na het gezellige dagje uit, keert het gezelschap terug naar het hotel. Vol van verhalen en foto’s zit Kelly aan mijn bed met de grootste enthousiasme te vertellen hoe zij de dag ervaren heeft. Ook verteld ze dat oom Freddie ons weer heeft uitgenodigd voor diner. Wonder boven wonder begin ik wat op te knappen. Aangezien ik vandaag al zoveel heb gemist, besluit ik op pijnstillers mee te gaan. Helaas is mijn vader nog zieker geworden en trekt hij zich terug in het hotel.

Samen met Oom Freddie gaan we naar het meest beroemde winkelcentrum van Bandung, Paris Van Java. Na een kort rondje belanden we bij een Japans restaurant om Suki te gaan eten. Een soep die je zelf met gewenste ingredienten aanvult. Daarbij eet je wat kleine gerechtjes en rijst. Een absolute verwennerij voor mijn maag na enkel wat snoep & broodjes. Heerlijk even goed op smaak gebracht en licht eten.

image

Onder het eten halen we herinneringen op van oma’s bezoek aan Bandung, familieverhalen, urban legends. En natuurlijk, wie lijkt op wie. Al gauw zegt oom Freddie dat we de voorliefde van het winkelen van oma hebben geëerfd. Hoe kan het ook anders.

Na nog een hoop gezelligheid, lopen we een rondje door het winkelcentrum. Daarna keren we met een tas vol yakult, chips, biscuitjes en flesjes water terug naar mijn zieke vader.

Geef een reactie

