Skyhigh

Een dag na het bezoek aan Taman Mini Indonesia, is de dag die bestemd is voor de shopping malls van Jakarta. Online vond Ronald het adres van Indonesia Plaza BCA,  een gigantisch complex met bedrijven, winkels en restaurants.

Al vroeg is het gehele gezelschap wakker na een bewogen nachtje. Het hotel is niet soundproof. Ik weet dus heel goed wie er allemaal ziek zijn geweest van de mac. Zelf kom ik mijn bed helemaal niet uit en valt de voedselvergifting erg zwaar. Kelly is zo lief om bij me te blijven, drinken te halen en af en toe even te porren om te zien of ik wakker ben.

Stuk voor stuk komt iedereen onze hotelkamer in om te kijken hoe het met me gaat. Joyce verteld dat ze al vanaf 9uur op me wachten, omdat niemand zonder mjj weg durft en wil. Dat met een klok die op 13.00 uur staat en ik geen verbetering voel. Wanneer ik weer indut, gaat Kelly de rest een headsup geven. Ze komt terug met een tasje van de bakkerij en dunkin donuts. Achter haar staan Joyce&Ronald als mijn vakantie papa&mama bezorgd achter haar. Nu ze zien dat het vandaag geen shoppen voor mij wordt, gaan ze zelf toch maar wel. Myn daddy blijft bij mij terwijl de overige 5 de taksi instapt en Fred bijslaapt.

Rond een uur of 16.00 gooi ik me vol met pijnstillers, spring onder de douche en probeer er representatief uit te zien. Samen met Fred en daddy reizen we in een hobbelige taksi naar de rest.

Bij aankomst worden we in een opzichtige lift naar de 56ste verdieping van de toren gezet. Er stappen nog een paar opgetutte dames en heren in pak jn de lift and off we go. Met suizende oren stappen we uit. Overweldigend door de omgeving vol met luxe en goed geklede mensen, lopen we naar de gastvrouw van het restaurant. In vakantiekloffie vragen we de wanita of we in de lounge mogen wachten op de rest. Al verwijzend naar een gigantisch bord, zegt de dame dat we niet gepast zijn gekleed. Wel mogen we op een verdekt opgesteld plekje in het restaurant wachten.

Na een paar smsjes schuift de rest, ook gekleed op zn vakantiewijze, aan bij ons. Met een menu vol met waqu, angus en de meest exclusieve sushi, hadden we ons graag ook sjiek gekleed. Waar ze in “ons” gedeelte van Jakarta sloffies zijn, is dit duidelijk een andere wereld.

One comment

Geef een reactie

