Try before u die

Bij de afdeling Komodo in TMI is er een warm onthaal. Twee mannen wuiven ons hen te volgen. Als dwaasjes volgen wij hun zo het hok in van een 7 jaar oude Komodo varaan. Je weet wel, die draken. Juist ja.

image

image

image

De dare devils onder ons wagen zich aan een kiekje met de baby komodo. Met het angstzweet en ongeloof van wat we zojuist gedaan hebben staan we uit te puffen onder een palmboom wanneer mijn vader me roept. Ik zie Fred en Martin twijfelend kijken en ik durf me haast niet om te draaien.

Mijn vader zit daar met een joekel van een python om zijn nek. Koeltjes vraagt hij mij een foto te maken om mijn moeder even te laten schrikken. Niet dat wij ook maar iets anders waren dan verschrikt.

image

Vol enthousiasme springt Alan op om deze wurgslang vast te houden alsof het een labrador puppy is. Vol afschuw staan Joyce en Kelly te kijken. Trillend voegen zij zich naast hun vader voor een “leuk” kiekje.

image

Na deze fotoreeks krijgt Fred het eindelijk voor elkaar om iedereen weg te halen uit het hol van de monster. Ietwat giechelend, omdat we onszelf tochwel badasses vinden door deze stunts, vervolgen we onze route. Drie stappen verder ontwaakt er een diehard in Ronald. Terwijl ik nog hysterisch verzoek weg te gaan, loopt Ronald van ons weg. Ik zie Joyce druk in de weer met haar camera en Martin weerhoudend naar achteren stappen.

Uit nieuwsgierigheid neem ik een sprint en tot mijn grote angst staat daar Ronald naast een volgroeide komodo varaan. Niks baby. Hij staat daar te poseren alsof hij de niets vrezende Tony Montana is die de kamer binnen stormt met de al bekende tekst, meet my little friend.

image

Geef een reactie

