Petje op

Met vlinders in mijn buik lig ik naar het plafond te staren. De gehele kamer is nog verlicht door de zon, terwijl mijn gordijnen al laag hangen. Zenuwachtig bekijk ik de foto’s op mijn telefoon. De glimlach op mijn gezicht wordt alleen maar breder. Stil liggen is geen optie. Er gaan honderden gedachten door mijn hoofd. Wat nu als, het zou leuk zijn om, ik kan niet wachten tot..

Ja je zou haast denken dat ik waanzinnig verliefd ben. Het is ook wel waar, alleen in dit geval op het idee van de vakantie. Ik ervaar een moment waarop ik intens gelukkig ben met het gevoel wat ik inmiddels over de vakantie heb ontwikkeld.

De puurheid, het volledig zijn van mezelf, niet dat ik doorgaans een gimmick op zet. Maar gewoon geen poespas. Geen hakken, nette kleding. Terug naar de kern. Als kleine Lo liep ik vaak met de raarste kledingstukken aan met vrijwel altijd een pet op mijn hoofd. Ik ging zelfs als indiaan naar school. De vraag waarom kwam bij mezelf niet op. Ik dacht er ook niet bij na. Ik vond het gewoon leuk. Naarmate ik ouder werd, kwam er de mening van anderen bij kijken. En het aanpassen tot… iets wat er langzaamaan insluipt.

De aanblik van mijn kleding die ik meeneem naar mijn vakantie is een geruststelling. Het klinkt vreemd. En het laat me over zoveel dingen meer nadenken. Over hoe moeilijk ik soms kan doen terwijl ik voor mijn kledingkast sta tot aan het zeuren over het bordje aardappelen wanneer ik eigenlijk gelijk aan kan schuiven na het werk. De kleine dingen. Gek hoe een vakantie je hieraan kan herinneren?

ll

One comment

  1. Lieve Lola, soms word je door hele simpele of vreemde dingen met je neus op de feiten gedrukt ! Ik hoop dat dat pure en het jezelf zijn bij je blijft , dat versterkt je sprangelende persoonlijlheid die jou zo’n leuk mens maakt !
    Ga je reis ervaren en beleven zonder poespas en met de mensen van wie je houd en die van jou houden ! Heel veel plezier….; )). X Helma.

Geef een reactie

