Geduld komt met de tijd

Een week vol verwarring. Aangekondigd afscheid van de voetbalheld Beckham. Al ga ik nooit voor blond, moet ik toch een uitzondering maken voor deze man. Hij heeft de uitstraling, de vibe om hem heen hangen, fit body, goede looks en zijn onmiskenbare goed gevoel voor mode. Wanneer ik dit aan vriendinnen vertel vinden ze het shocking om te horen hoe ik over de man kan ratelen. De vraag waarom ik nog vrijgezel ben is het volgende. Misschien ben ik wel té kieskeurig en zou ik mijn aandacht wat langer op 1 kandidaat moeten vestigen. Het geduld is bij mij niet aanwezig. Ik kan uren in de keuken staan met de focus op eten, maar voor een relatie, ai dan ben je nog even bij mij aan het verkeerde adres.

Snel uitgekeken op iemand ben ik niet, het is meer het idee dat het niet voldoet. Het wil niet zeggen dat mijn standards sky high zijn. Nee, zoals Scarlett al zegt “Oh I’m not looking for a million things, just that one perfect thing – love”. Het gevoel dat het klopt. Veiligheid, geborgenheid. Misschien kijk ik wel teveel actiefilms waarin er altijd die sterke connectie en wraakgevoelens van Vin Diesel voor zijn vriendin of romantiseer ik daddy’s personality. Als kleine Lo riep ik altijd met hem te willen trouwen. Daddy maakte daarop altijd de opmerking de eerste beste die ik meenam het huis uit te gooien. Hoe gek het ook klinkt, dit nam ik serieus. En nog steeds vind ik het een gek idee om iemand aan mijn daddy voor te stellen.

Weet je, mannen zoals hij worden niet meer gemaakt. Tegenwoordig zijn het of jongetjes a la Peter Pan, never grow up. Of lopen ze een mislukte carrière achterna, is blowen hun main activity, gaan ze achter je staan zodra je moet afrekenen. Of nog erger trekken ze hun mond niet open als iemand tegen je aanstoot terwijl ze zogenaamd op zoek zijn naar een bad bitch. Sorry that ain’t me.

Bij de terugkomende vraag of alle verzoekjes van potentiele vriendjes vraag ik me wel eens af of ik mijzelf moet aanpassen. Maar then again, waarom? Uiteindelijk merk je dat toch wel. Zoals ik vandaag bij de doop van mijn babynichtje G.G. heb mogen zien, je weet het wanneer het goed voelt. Wanneer het echt een match of the winning match zoals bij mijn pas getrouwde nicht.

Diversiteit maakt het allemaal wat leuker. Dus laat ik mijzelf zijn, in de tussentijd wat geduldiger worden en wie weet wat voor moois er bij mij zal gebeuren. Een reis naar Indonesië staat al vast so;) Ik mag niet klagen.

Geef een reactie

