Grote zus

Na een nachtje feesten in Central Studios, werd ik om 12.00 uur wakker. Net op tijd om nog maar iets te kunnen meepikken van het Nieuwe Koning Event. Met een gebakken ei overladen met kaas op toast en een bak zwarte koffie plant ik mijn kont op de bank voor de tv. Best seat in the house. Kleinigheidje dat het just me and daddy was.

Het commentaar van de NOS spreker is vol lof over onze koning en koningin. Terwijl de prinsesjes mijn aandacht hadden. Het drietal deed mee aan het vooraf geoefende ritueel en hield zich strak aan de planning. Grote zus Amalia was daar om haar zusjes met Oma Prinses Beatrix in het gereel te houden. Het kleinte exemplaar Alexia was overduidelijk met alles tegelijk bezig. Al wiebelend op haar stoel, loerend vanuit haar ooghoeken naar haar zussen, wachtte ze tot ze uiteindelijk weer naar buiten mocht paraderen. In de tussentijd vermaakte ze zich prima met het meezingen bij het lied van het koor, met een tekst die ze niet kende.

Na de 3 hoeraatjes voor onze Koning en de voltrokken inhuldiging, mochten de 3 prinsesjes weer naar het Paleis op de Dam. De Grote zus attendeert de kleintjes erop dat ze mogen zwaaien. En daar gaan ze. Vol enthousiasme zwaaiend naar het publiek vergeten Ariane & Alexia door te lopen terwijl grote zus al een paar stappen vooruit is. Met een kort duwtje zorgt de grote zus dat ze weer in de pas zijn.

Prinsesjes of niet, je ziet dat de grote zus, geĂ¯nstrueerd door haar ouders, altijd de beschermende rol op zich neemt. Net zoals mijn zus afgelopen zomer in Ibiza mij er nog aan herinnerde dat ik me moest insmeren en dat 1 cocktail wel genoeg is. Leeftijd in de ogen van een grote zus; na een lome indruk achter te laten herinnerde ze me er ook gister weer aan, dat er misschien een wijntje teveel gedronken is.

Geef een reactie

