Panter for president

Bij de tweede hap van mijn maaltijd salade staat er al hongerig iemand naar me te kijken. Al snel floept diegene “wat zit erin, oh ik zie noodles, vind je vast lekker” eruit. Waarom neemt diegene aan dat ik dit vast lekker vind? Vanwege mijn smullende gezicht, mijn Aziatische afkomst gelinked aan de noodles of omdat het amper 12.00 uur is en ik de bak al leeg heb?

You idiot, ik eet dit omdat ik het gewoon lekker vind.

Het blijft voor mij weerzinwekkend hoe andere mensen iets over een persoon kunnen aannemen. Waarop wordt dit gebaseerd? Het wordt op het eerste oog ingeschat, inschattingen die vaak verkeerd aflopen richting vooroordelen.

Zelf probeer ik het humoristisch te benaderen. Zie het al nieuwsgierigheid. En wanneer zijn mensen nieuwsgierig? Wanneer ze in je geïnteresseerd zijn. HA! A positive thing! Het is dus afkomstig van een compliment. En waar zijn we nu gek op? Juist!

Terwijl ik in alle chaos de rust probeer te bewaren, steekt mijn knot boven de balie uit. Een aanblik van een verhitte, maar cool ogende lady is zoals ik mezelf graag zou beschrijven. Een collega vat dit echter anders op, wanneer hij zich afvraagt of ik de druk wel kan dragen op mijn “iele” schouders.
Iel? Als in afkomstig van fragiel, ik een breekbaar poppetje? Of iel in de zin van mager of dun. Ik gok het er maar op dat ze mij slank vinden. Dus, betekent dit dat ik er goed uitzie. Waarom zou ik me hier druk om maken. Is toch prima.

Het wordt alleen een beetje vervelend als mensen mij als een Paris Hilton beschouwen. Simpel omdat ze mij met Panter in de fietsmand voorbij zien komen. Het lijkt dan of ik mijn hondje meeneem als accessoire. Totdat je hem uit het mandje haalt, hij eten ruikt en als een bezetene gaat kwispelen. Dit hondje is totaal geen arm candy. Sterker nog, hij is door de vrieskou ietsje zwaarder geworden. En daardoor niet bepaald light weight to carry. But who cares! Dat gewicht gaat er vanzelf af wanneer hij in plaats van in de fietsmand, naast de fietsmand gaat wandelen.

Tot die tijd maakt het mijn vriendelijke viervoeter niets uit. Hij blijft net zo lief als zonder die 1,5 kilogram. Misschien moeten de aannemelijke mensen eens een voorbeeld nemen aan hem. Panter for President!

Geef een reactie

