Ironisch stuk fruit

Met de zomer in het vooruitzicht, popt de ene na de andere weightloss campagne op. De een gaat over drastisch sporten tot aan bootcamp toe, de ander over vreselijke shakes en dan mijn favoriete categorie: gezond eten. In mijn ogen een all time must, maar voor sommige mensen enkel in het voorjaar.

Bij diverse blogs en celebs zie ik de gezonde granen op de twitpics en instagram, waarna de “gewone” mens niet achter kan blijven. Is het hip om gezond te eten nowadays? Zelf voel ik me er gewoon goed bij. En aan gezien er zoveel leuke fotootjes opduiken, zal ik ook niet achterblijven.

Met een stuk fruit ga ik altijd op pad. Of ik nu ga werken of ga winkelen. Soms sla ik wel door. Dan lees ik ergens wat je uit welk soort fruit kunt halen.

Vol enthousiasme vlucht ik naar de supermarkt en overlaad ik mijn mandje met fruit. Eenmaal thuis maak ik een verse kleurige fruitsalade op een bedje van waterkers. Van de exotische mango & pitaya tot aan de hollandse appel. Het zit er allemaal in.

Trots eet ik de volgende dag op werk mijn bakje yoghurt met het restant van de fruitsalade. Een vreemd getintel verspreid zich door mijn mond en mijn wangen voelde rood aan.

Drie dagen later is het dan totale chaos. Ik heb een hoofd als een aarbei! Hoe kan ik me nu buiten vertonen. Alle zalfjes en scrubs haal ik uit de kast. Zonder resultaat. De uitslag verspreidt zich als een gremlin die natgespetterd wordt, over mijn gehele lichaam. Camoufleren met make-up is zelfs geen optie. Enkel katoen dragen, goed insmeren met vsm zalfje en allergie pillen innemen. Gosh ik voel me net Leonard van The Big Bang Theory. Weer een nieuwe allergie erbij. Alleen nog een bril en het plaatje is compleet met de inhaler all together.

Maar waar had ik die uitslag nu van? Na een grondige analyse van mijn gehele week kom ik erop uit. In mijn enthousiasme had ik net dat ene stuk fruit wat ik nooit eet, in mijn winkelmandje gegooid. Hoe ironisch dat ik van een kiwi een kop als een aardbei krijg niet?

Geef een reactie

