Verkoop ladie

Hoe ik het heb gedaan, I don’t know, maar 3 van de 4 overvolle koffers zijn verkocht. Via marktplaats en meerdere tweedehands markten heb ik een hoop spullen aan inmiddels tevreden klanten gesleten.

Dan is er nog die ene koffer, het doorn in mijn oog naast mijn inmiddels perfect georganiseerde kledingkast. Vandaag is de dag dat ik er vanaf ga komen. Met de wekker die om half 6 afging, de chocomelk vers gekookt in de thermoskan, rijd ik op de vroege zonnige zaterdag naar mijn nicht.

Na het inladen van haar barbecues, kasten en giga tas met kleding, rijden we voor de tweede keer richting de IJ Hallen in Amsterdam. Met nog half geopende ogen, is het een wonder dat we in een keer goed gereden zijn en op tijd aankomen.

Met behulp van een fragiel mannetje met een bril, worden we gewezen op een tijdelijke parkeerplaats vlak naast de ingang van hal 2, waar we deze keer onze kraam hebben. Na het uitladen van onze spullen en een tas overvol met eten, laten we de auto staan en vluchten naar binnen. Het stukje tijdelijk van het parkeren hebben deze luie indo’s niet gehoord.

Na 2 koppen chocomelk en een aantal koekjes verder, slinkt onze kraam in. Onze plek was niet ideaal, maar gelukkig hadden we stoeltjes. Als twee volleerde markt dames zaten we daar gehuld in oversizede truien ingesnoerd met fannypack op onze inklap krukjes met de thermoskan en zak bolletjes. Bij iedere klant was er het ongemak dat we zaten te snoepen of dat ik door mijn krukje heen zakte.

Al met al gaik met een halve koffer naar huis, raakt mijn nicht eindelijk haar barbecues kwijt en gaan we vermoeid met buit op zak naar huis. Ik drop mijn nicht af en rijd meteen door naar mijn buurmeisje. Overgelukkig pakt ze de spulletjes aan en bedankt mij hartelijk. Ik denk dat ze mij vanaf nu weer gedag gaat zeggen.

Geef een reactie

