Fietsen in stijl

Met oog op mijn aankomende vakantie had ik mijzelf voorgenomen niet te veel geld uit te geven de komende maanden. Goed sparen zodat ik daar kan kopen waar mijn oog op valt. En geloof me, op vakantie ligt die drempel bij mij erg laag. Bij thuiskomst blijkt het soms minder leuk te zijn, maar dan kan ik het alsnog als cadeautje weggeven.

Met enigszins wat tegenzin stap ik op mijn fiets. Mijn fiets is niet zo dat hij van ellende uit elkaar valt. Wel 2 frame maten te klein voor iemand met een lengte van 1.78, een akelig verbogen mandje, puntige zadel en loshangende bagagedrager. Maar nog eventjes volhouden. Na de vakantie ga ik op zoek.

Juist. Totdat ik een opmerking naar mijn hoofd geslingerd kreeg toen ik langs een bouwplaats fietste. Natuurlijk ben ik ietwat verwaand doorgefietst. Met mijn opgemaakte gezichtje, haren strak in een knot verpakt. Op mijn crappy fiets. Het rijmde ook niet.

Hoe ijdel ik ben, ga ik thuis snel online op zoek naar een nieuwe fiets. Al is het maar een goedkoop dingentje voor even, alles beter dan mijn huidige. Na honderden gammele fietsen te hebben bekeken, komt hij dan voorbij. Een wit zilveren glimmende gazelle met een grote rieten mand. Ik ben verkocht. Ik zie het al helemaal voor mij, Panter in de mand, grote zonnebril op en ik kom er wel.

Voor ik het weet heb ik de fiets afgerekend en wel. De diva as I am, laat haar fiets gewoon thuis bezorgen.

Nadat ik groots in mijn agenda de afleverdatum van mijn fietst had gekalkt, komt er een vage herinnering naar boven drijven. Iets van sparen voor de vakantie, geen grote aankopen. Maar zeg nu eerlijk, het kan toch niet langer en fietsen doe je nu eenmaal in stijl.

Geef een reactie

